Calvin Klein és az uniszex illatboom | notino.hu

Calvin Klein és az uniszex illatboom

A divat mindig is egyfajta kommunikációs eszköz szerepét töltötte be a társadalom és tagjai között. Az egyének rangját, szerepét, személyiségét tükrözte, kifejezte azok hangulatát és véleményét. Az uniszex parfümök ugyanolyan elkerülhetetlenül kezdtek egyre több ember tudatalattijába ivódni, mint ahogyan a kilencvenes évek divattervezői is igyekeztek divatos menedéket létrehozni azoknak, akik különböztek a fősodortól.

ck_unisex_perfumes

Ezt az irányzatot ragadta meg a Calvin Klein márka is, melyről köztudott, hogy kerüli a sztereotípiákat és a korlátozásokat. A CK márkát már csak az általa előállított mennyiség miatt is könnyen lehetne a parfümök királynőjének tekinteni. Ugyanis talán nincs is olyan személyiség és alkalom, melyhez ne alkotott volna egy teljes sorozatot.

Hogyan vált a CK igazi fogalommá? Egyszerű – empatikusan fordul a divatkedvelők felé és képes azok szükségleteikre gyorsan reagálni. Így egy idő után nem csak tükrözte, de hamarosan maga alkotta is az irányzatokat. Az androgün divat, vagyis a háztartáson belüli nemi szerepek megváltozásának megjelenésekor megragadta az a lehetőséget és a nézetet, hogy az illatokat nem kellene mindig nemek szerint meghatározni.

Az igazság az, hogy nem létezik semmilyen (kémiai) képlet az illatok férfi és női felosztására; valójában az egész problémakör inkább kulturális-társadalmi kérdés, mint biológiailag meghatározott tény. Hosszú évekig abban a meggyőződésben éltünk, hogy az édes, virágos illatok kizárólag nőknek valók, míg a nyers, fás és bőrös jegyek a férfiakhoz illenek. Így a CK parfümök közkedveltségének egyik fő oka az a képességük, hogy különböző személyiségekkel reakcióba lépve különböző illatokat képesek létrehozni. A bőr és a test kémiája fontos szerepet játszik az illat megjelenésében, ezért egy parfüm minden emberen más illat formájában jelenik meg. A CK márka ebből a tényből indult ki és olyan széles illat termékportfóliót hozott létre, melyben mindenki megtalálhatja a karakterének megfelelő illatot.

Calvin Klein a szabadságot, a modern hozzáállást, a tiszta vonalakat és az egyszerű stílust vallja. Ez érvényesül a parfümjeiben is, melyek nem csak összetéveszthetetlen illatkompozíciójuk révén váltak legendássá, hanem az eleganciát, kidolgozottságot és stílust sugárzó üvegcséik tökéletes dizájnja miatt is.

ck_unisex_woman

A CK One születése

A CK One, bár nem teljesen az első uniszex illat volt a piacon, de pont EZ az az illat, amely a kilencvenes években a „mindkettőnknek“ való parfümöt forró divattá tette. A fiatalság és a szabad gondolkozás szimbólumává vált. Egyedülállósága sokoldalúságában és az illateszenciáinak változékonyságában rejlik. Frissen és citrusosan bontakozik ki, szívét jázmin, írisz, ibolya és szerecsendió aroma alkotja, alapillatát pedig a pézsma, cédrus, moha és a borostyán földesebb jegyei adják. Az egyszerű, minimalista üvegcsébe zárt illat nem tolakodó, nem túl édes vagy „nőies”. Porlasztóval, vagy porlasztó nélkül is alkalmazható.

ck_unisef_perfumes

CK Be és CK All

1996-ban Calvin Klein kétévnyi hallgatás után jelent meg orientális-fás uniszex CK Be parfümjével, a CK One harmonikus ellenpárjával. Érzéki és minden individualistának és kalandornak tökéletesen jól áll. Az elegáns fekete üvegcse levendula, bergamott és menta jegyeket rejt magnólia, őszibarack és frézia alkotta szívvel. Az alapot az állati eredetű jegyek gyanta, cédrus, pézsma, vanília, szantálfa és borostyán alkotta kombinációja teszi teljessé. A CK Be a környezet számára egy nem tolakodó simogatás, ezért esti társasági rendezvényeken is ideális viselet.

A CK All 2017 elején a sorban harmadikként került a piacra. Ez egy zamatosabb és merészebb illat. Két évtized után Calvin Klein ismét megörvendeztetett minket egy illattal, mely üde citrussal bontakozik ki, ám ezúttal a bergamott társaságában. A fejillat frézia, rebarbara és liliom alkotta virágos szívbe megy át, míg alapillatát vetiver, pézsma és borostyán jegyek adják. Az illatot kellemes, többféle használatra is alkalmas illatként emlegetik. A CK trilógiára a találó reklámszlogen így teszi fel a koronát: „Be One. Be All Just Be. „- Légy az egyik. Légy minden. Csak légy.

CK2 mint az Y generáció illata

Az „új évezred“ generációjának nevezett Y generáció egy kifejezetten számára kifejlesztett illattal büszkélkedhet, ami nem más, mint a CK2. Az új évezred a Cara Delevigne, Zayn Malik és Gigi Hadid hírességek által támogatott második uniszex hullámmal indult. A nemek közötti határok elmosódása napjaink részévé vált, a divat terén mintha minden szabály érvényét vesztette volna. A mostani generáció jelszavai az alkalmazkodás elutasítása, az eredetiség és a szabadság, amire Calvin Klein ismét azonnal reagált.

ck_unisex_millenials

A CK2 2016-ban jelent meg a piacon, a két ember közötti modern kapcsolat végtelen lehetőségeit és a számtalan nézőpontot dicsőíti. Ez egy városi, a XXI. század gyors iramát követő fás-üde illat, amely a kontrasztos frissességet és a sziporkázó akkordokat egyesíti magában. Az illatok a citrus és a wasabi zöld jegyeivel bontakoznak ki. Ezután jelenik meg a rózsa írisszel, valamint a vetiver, tömjén és szantálfa alkotta kompozíció.

Üvegcse - egy palack, egy átlátszó alapra helyezett erős üvegből készült henger, mely arra késztet, hogy a parfümöt fordítva vagy profilból szemléljük. Vagyis már a csomagolás is egy átértelmezésre szolgáló minimalista játék.

Menu